יום רביעי, 30 באפריל 2008

"ולמה מה, הקמפוס שלכם לא בנוי על כפר ערבי?!"




וברצינות גמורה, כי הגיע כבר הזמן: מכתב לנשיא אוניברסיטת תל אביב - בקשה לציון הכפר שיח-מוַנִּס בשטח האוניברסיטה ובפרסומיה

אנא ציינו סטטוס וחוג באוניברסיטת תל אביב, אם ישנם

החתימות יצורפו למכתב כשישלח לנשיא האוניברסיטה.

לכבוד
פרופסור צבי גליל
נשיא אוניברסיטת תל אביב

הנדון: בקשה לציון הכפר שיח-מוַנִּס בשטח האוניברסיטה ובפרסומיה

שלום רב.
אנו, תלמידים ועובדים של אוניברסיטת תל-אביב ותומכיהם, פונים אליך בבקשה כי תפעל למען ציון הפרק המושתק בהיסטוריה של המוסד – היותו בנוי על אדמותיו של הכפר הפלסטיני שיח-מונס שנחרב ב-1948 ואשר תושביו הפכו מאז לפליטים.
ניתן למשל לאזכר את הכפר על-ידי התקנת לוחיות זיכרון, כפי שמקובל באתרים רבים ברחבי העולם ובארץ, או בדרכים נוספות רבות. במיוחד חשוב לדעתנו להקפיד לגלות לציבור את עברו של מועדון האוניברסיטה, הבית הירוק, שהיה בגלגולו הקודם ביתה של משפחת אבו-כחיל משיח-מונס. מבנה זה הוא אחד השרידים הבודדים כיום לבתי הכפר, אך קורותיו אלה בולטות כיום בהעדרן מפרסומים רשמיים של אוניברסיטת תל-אביב. מן הראוי לכבד גם את זכר בית הקברות של הכפר, שחלק מחניוני האוניברסיטה הוקמו למרבה הצער על שטחו.
דווקא על האוניברסיטה, כמוסד מוביל שעוסק בחקר האמת וחשיפתה, מוטלת לדעתנו יותר מכל החובה המוסרית לנקוט צעד כה חשוב של הכרה באמת ההיסטורית, שמפורטת בין השאר במחקרים שנעשו באוניברסיטת תל-אביב עצמה. לא פחות מכך יהווה צעד זה מחווה של פיוס, מהסוג שכה נדרש בימים אלו. בעוד מדינת ישראל מציינת בתקופה זאת את שנתה השישים, מונים הפלסטינים השנה שישה עשורים לאסונם – הנכבה. טוב תעשה לדעתנו האוניברסיטה אם אחרי תקופה כה ארוכה היא תבחר לתרום להפסקת ההתעלמות מגורלו של העם הפלסטיני והסתרת זכר נוכחותו. נודה לך אם תסכים להיפגש עם נציגים מבין חותמי מכתב זה, אנשי אוניברסיטת תל אביב, כדי להמשיך ולדון על הנושא.
מכתב זה מצטרף למכתב קודם בנושא שנשלח ב-28.10.03 לנשיא האוניברסיטה דאז, פרופ' איתמר רבינוביץ', בשם עובדים וסטודנטים של האוניברסיטה, צאצאי המשפחות הפלסטיניות אשר התגוררו בשיח מונס עד ארבעים ושמונה, וחברי עמותת "זוכרות". המכתב הקודם מצורף כנספח.
http://www.nakbainhebrew.org/index.php?id=140

מצפים לתשובתך החיובית

http://gopetition.com/petitions/commemorate-sheikh-muwanis.html

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

burritosis enrolments akhandanand bonds sated nitrogen itspatients delaware indus brooker platform
lolikneri havaqatsu