יום שלישי, 8 במאי 2007

ישיבה, עצומה, יום דיונים, מסיבה נגד הגירוש ועוד!



בשעה זאת מתחילה בחדר 001 בדן דוד ישיבת המועצה הפתוחה בעניין המשך השביתה

ולשאר עדכוני היום:



- עצומה נגד היחס העוין של "הארץ" לשביתה


"אנו החתומים מטה, סטודנטים ומרצים, קוראים ומנויים של עיתון 'הארץ', מבקשים למחות בתוקף על הפרסום השיטתי, החד צדדי והמסלף שהופיע בעיתונכם נגד שביתת הסטודנטים. כקוראים ומנויים של העיתון "לאנשים חושבים" התפלאנו שלא יוצגה כמעט כלל עמדת הסטודנטים והמרצים...

ברצוננו להדגיש כי שביתת הסטודנטים איננה עוד מאבק סקטוריאלי או אופורטוניסטי. זהו מאבק על עתיד החינוך ועתידה של ההשכלה הגבוהה בישראל. המאבק נועד בראש ובראשונה לאפשר את הנגישות ללימודים גבוהים לכל שכבות האוכלוסיה, ולמנוע את ריסוקו של ציבור הלומדים, המלמדים והעובדים באוניברסיטה לאוסף חסר זכויות של יחידים לא מאורגנים, שבעלי הון ונדבנים מכתיבים את גורלם....

הטקסט המלא של העצומה ואפשרות לחתום - כאן

ועכשיו - לפתוח יומנים!

- מחר, יום רביעי ה9 לחודש, בין השעות 9:30 ל14:00, יערך יום עיון בסמינר הקיבוצים שבמורד הכביש.
הכותרת: המאבק על החינוך הוא של כולנו! תוכנית: תפורסם אחה"צ.


- במוצ"ש ה12 לחודש, שבועיים לפני הגירוש הגדול לגורל של רעב וטיהורים אתניים, תתקיים בקומפורט 13 בפלורנטין מסיבהֿ\מופע למען עובדי הילדים הזרים! בין האמנים: הדג נחש, די-ג'יי שירי פעמוני, מוקי, תומר יוסף, בם-פם, הלהקות האפריקאיות באנגורה וגונוגמה ועוד. פרטים כאן - ועוד נמשיך ונפרסם בבלוג.


- בעוד שבועות מספר יחולו 40 שנה לכיבוש - קשה להאמין, אבל נכון. הקואליציה שוקדת על מגוון של ארועים בקמפוס בשבוע סביב ה5 ביוני. פרטים יפרסמו בבלוג וגם כאן

בהצלחה לנו!

ליקטו: אילאיל, אייל, אילת ודימי

אוהל המחאה, הצבעה על ההסכם, והמשך המאבק



שימו לב, שימו לב! היום (שלישי) המאבק ממשיך ביתר שאת. אי לכך ובהתאם לזאת, לו"ז ליממה הקרובה:

10:00-12:00 - ממשיכים בדיון באוהל בכיכר - סגל, סטודנטים וכולם: על עתיד המאבק, תפקידו ותפקידנו בתמונה הגדולה של החברה בישראל, ועוד. בואו בואו והביאו מכל הבא ליד (למשל, שתיה).


12:00-15:00 - ישיבה פתוחה בקמפוס של מועצת האגודה בעניין הצעת הממשלה והמשך השביתה.


!בואו בהמוניכם

עדכונים ותמונות על היום ועל יום שני, ומידע לגבי מחאות נוספות יפורסמו במהלך היום

אוהל המחאה: דיווח מהיר



, אין ספק, יום סוער עבר על מחוזותינו: הקמפוס נכבל בשלשלאות, מרצה חסם בגופו את שער הכניסה לאוניברסיטה, הסטודנטים געשו והתגדשו, ובאופן כללי היה שמח.
דווקא בעין הסערה, באוהל המאולתר בכיכר אנטין, התנהל דיון כנה ומרתק מעין כמוהו.

רגע אחד הועלו טיעונים תיאורטיים על כמה רחוק נרצה לקחת את המאבק הזה. האם נרצה לחתור תחת מושג החינוך כפי שהוא מוכר לנו היום? למען כמה קבוצות אוכלוסייה הסטודנטים צריכים לפעול? מה אורג את הקבוצות האלו יחד?
וברגע אחר שבה ועלתה השאלה- האם נוכל לגרור את המאבק עד שיושגו כל השיפורים הרצויים בחברה הישראלית, או רק אלו שתואמים את האינטרס של הסטודנטים והסטודנטים לעתיד?

בסופו של היום, גאתה הספונטניות על גדותיה ונשאה את הסטודנטים והמרצים גם יחד להפגנה בירושלים. היה נפלא.

דיווחה: גילי שטיין
רשם: דימי


ולגבי המאבק עצמו - ממשיכים!! את הסיפור המלא, כולל מחוות הפיצות, מפגן הדמוקרטיה בבן גוריון וההחלטה האמיצה של ההתאחדות להמשיך בשביתה - אפשר לקרוא בעיתונים.


עדכון לגבי הפעילות מחר- בקרוב.