יום ראשון, 11 במאי 2008

15.5 - לא יום לחגיגות!

ב-15 במאי חל יום הנכבה, יום זיכרון ומחאה עבור הציבור הפלסטיני בישראל ומחוצה לה. השנה החליטה אגודת הסטודנטים לחגוג את יום הסטודנט, החגיגה הראשית של הסטודנטים כולם, דווקא ביום זה.
יום הנכבה הוא היום בו מתאבל הציבור הערבי על האסון של הרס מרקם החיים שקדם להקמת המדינה, החרבתם של רוב היישובים הפלסטיניים בישראל והפיכת מרבית תושביהם לפליטים. בין אם מזדהים עם האבל ובין אם לאו, קביעת יום החג הכללי של הסטודנטים ביום זה מהווה צעד של חוסר התחשבות בוטה: ימי אבל אינם ימים מתאימים לחגיגות, וקביעת החג הכללי ביום אבל של קבוצת מיעוט מבין הסטודנטים עצמם היא צעד פוגעני המחזק את הניכור בין הסטודנטים היהודים והערבים. בנוסף, חגם של הסטודנטים נקבע ביום שלא מאפשר לסטודנטים הערביים לקחת בו חלק. גם לסטודנטים הערבים יש זכות לחגוג את יום הסטודנט.
אנו תומכים במחאת הסטודנטים הערבים וקוראים לכם להצטרף אלינו, סטודנטים ערבים ויהודים, ולעמוד ב-15 במאי בחולצות שחורות מחוץ לשערי האוניברסיטה ומחוץ ליום הסטודנט, ולקיים עצרת לציון יום הנכבה. כמו כן מומלץ לשלוח מכתב מחאה ליו"ר אגודת הסטודנטים
(נוסח מוצע למטה; לפרטים נוספים על העצרת: student-coalition-owner@googlegroups.com)
אל מול הקונפליקט המתמשך בין העמים, צעדים של סולידריות יהודית-ערבית מסוג זה יכולים להיות פתח לעתיד שונה ודמוקרטי יותר.
שלכם, קואליציית הסטודנטים
הצעה לנוסח מכתב מחאה ליו"ר האגודה ( chair@post.tau.ac.il):
לכבוד
גיל גולדנברג
יו"ר אגודת הסטודנטים
הנדון: מחאה על קיום יום הסטודנט ביום הנכבה
ברצוני להביע מחאה על קיום יום הסטודנט ב-15.5, יום הזיכרון לנכבה הפלסטינית. כסטודנטית באוניברסיטה אני מצפה מהאגודה שתכבד את המועדים הרגישים לכל קבוצות הסטודנטים, ולא תקיים חגיגות ביום שבו מציינים את זכרו של מה שרבים חווים כאסון.
על החתום:

אין תגובות: